M&M Technical Service

Over ons

Hartelijk welkom bij M&M technical service 

M&M is opgericht door Martijn Swinkels uit Elsendorp. Op zijn 15e begon hij letterlijk in de schuur van zijn ouders met het sleutelen aan en verkopen van machines. Dat beviel zo goed dat hij daar zijn baan van maakte. In het begin was dat nog voor een baas, maar hij meende dat hij het beter wist en begon met zijn eigen bedrijf enkele jaren later. Die keuze om voor zijn passie te gaan pakte goed uit, want binnen enkele jaren werkte er meer mensen bij hem, had hij iemand op kantoor en kreeg hij een leerling op de werkplaats. 

In 2009 verkocht hij zijn bedrijf en maakte een uitstapje, door onder meer mee te werken aan een hotel in Zuid-Frankrijk. "Gewoon met boerenverstand lukte me dat", legt Martijn uit over die keuze. "Ik heb het nog nooit gedaan dus ik zal het wel kunnen, dacht ik toen. Met oplossend nadenken kom je al een flink eind." Het helpt natuurlijk ook  mee dat hij een enorme passie voor techniek heeft. Martijn: "Andere mensen lezen bijvoorbeeld romans, ik lees techniekboeken voor mijn lol om bij te blijven." 

Die mentaliteit bracht hij in 2015 mee terug naar Nederland toen hij met M&M begon en hij zich weer toelegde op de reparatie, verkoop en verhuur van machines voor de groene sector. De kracht van het bedrijf ligt in de combinatie van deze drie-eenheid, waardoor M&M een full-service bedrijf wordt die klanten ontzorgt met kwaliteit en service. Martijn: "Bij M&M hebben we goede technici, bieden we specialistische machines en verkopen we kwaliteit met oog voor detail. Onze klanten zijn niet altijd in staat om de automatisering te volgen, maar willen wel kwalitatief goede machines. Dat is waar wij voor hen klaar staan met onze machines en onze kennis." 

M&M denkt daarnaast graag mee met zijn leveranciers om hun machines beter te maken. Martijn: "Hun engineers ontwerpen de machines en maar wij hebben de praktijkervaring om te bepalen of het inderdaad werkt. Door onze expertise kunnen we samen met onze fabrikanten innovatief zijn. We lossen soms zelfs storingen voor hen op, een teken dat ze ons vertrouwen met hun machines."

Onze visie:

Goede kennis van techniek wordt steeds belangrijker, omdat machines complexer worden en er minder technici worden opgeleid. Wij willen juist dé kennis- en servicepartner zijn voor onze klanten. Met vertrouwde en transparante service willen we onze klanten helpen met goede machines, zodat ze niet stil komen te staan. We denken mee met de klant, waardoor ons eerlijke advies goed voor hen is en niet alleen goed voor onze eigen verkoopcijfers.

Onze dienstverlening:

M&M bestaat uit drie onderdelen: M&M Technical Services, M&M Sales en M&M Rental. We richten ons op de reparatie, verkoop en verhuur van machines voor de groene sector. 

Alles wat we doen, wordt technisch onderbouwd. Wij pakken de oorzaak van problemen in onze machines transparant aan, voordat het te laat is, zodat onze klanten weten we hebben gedaan. Op onze werkbonnen kunnen bijvoorbeeld zien hoeveel minuten we aan het apparaat hebben gewerkt. 

Daarnaast zijn we de technische vraagbak voor klanten en kunnen ze bij ons terecht voor advies. Als het nog niet bestaat, maken we dat. We denken graag mee met onze klanten, omdat wij in staat zijn om theorie en praktijk bij elkaar te brengen met enkele goede mensen binnen ons team. 

We hebben geen winkel waar we onze machines hebben staan, want we willen juist het goede product bij de klant hebben. Als je dat in een winkel zet, schiet je je doel voorbij. Door onze ervaring weten we wat de juiste oplossing is en dat willen we onze klanten laten ervaren, want dat is belangrijker dan het tonen in een showroom. Het gaat bij ons niet om de mooiste uit het aanbod, het gaat om het ervaren van de beste optie uit ons aanbod.